Succesvolle achtste editie Nieuwjaarstoernooi tafeltennisvereniging DETO

Sporthal De Eendracht in Nijeveen vormde maandagavond -na twee keer geen doorgang gevonden te hebben vanwege de coronamaatregelen- opnieuw het decor van het inmiddels traditionele Nieuwjaarstoernooi, georganiseerd door de bloeiende tafeltennisvereniging DETO. Het evenement wordt graag bezocht, kende weer een maximaal aantal inschrijvingen van 84 en verliep zeer succesvol en in een uitstekende sfeer.

Op 24 tafels werd in drie sterkteklassen gestreden, waarbij in alle klassen vier poules van elk zeven spelers werden gevormd en alleen degene met de meeste gewonnen games in elke poule toegang kreeg tot de halve finales. In de topklasse werd na een spannende finale Gerard Bulthuis van Hou Tafel kampioen door een nipte winst op DETO-speler Rudi Timmerman, die verrassend was doorgedrongen tot de eindstrijd. De B-klasse werd gewonnen door Michel Behr van DETO en in de C-klasse was Ries Verbakel (NATTC) de sterkste.

De deelnemende verenigingen waren wederom TTV Meppel, TTV Staphorst, TTV Zwartsluis, Hou Tafel '77 uit Coevorden, NATTC (Nieuw-Amsterdam), Reflex '65 (Hoogeveen) en uiteraard DETO zelf. De toernooiorganisatie -nog steeds bestaand uit Remco Schra, Jan Strijker, Richard Scholtens en Jan van der Tooren- zorgde weer voor een vlot verloop van de wedstrijden en digitaal overzicht van de standen. In de sterk bezette topklasse werd in alle poules fel gestreden om elke game, waarbij in poule A1 DETO-speler Gerard Roosendaal knap met 2-1 wist te winnen van Gerard Bulthuis, maar met 3-0 het onderspit moest delven tegen Richard Abels van Meppel, die echter weer kansloos verloor van Bulthuis, waardoor laatstgenoemde de eerste plaats kon opeisen. In poule A2 hield Rudi Timmerman zich knap Nick Schalen van Hou Tafel -bij de vorige editie nog verliezend finalist- en Tim Feijen van NATTC van het lijf. Poule A3 leverde winst op voor Erik van der Haar (recent clubkampioen van DETO geworden) met ondermeer een zege op Nieuwjaarstoernooiwinnaar van 2019, Misja Rust van Hou Tafel. Verrassenderwijze werd in poule A4 Arjen Koops van DETO -bij gelijke gamestand- in punten net voorbijgestreefd door Meppel-speler Klaas Pot en kwam NATTC-speler Jarwin Posthuma (verliezend finalist in 2019) ook net tekort. In de halve finale werd de wat grieperige van der Haar -winnaar van de laatste editie- in twee games afgetroefd door clubgenoot Timmerman en kon Pot geen potten breken tegen Bulthuis. De finale werd na een boeiende strijd met wisselende kansen tenslotte door Gerard Bulthuis met 13-11 in de derde game in zijn voordeel beslist tegen de sterk spelende Rudi Timmerman, terwijl Erik van der Haar op de naastgelegen tafel de derde plaats opeiste tegen Pot.

In de vier B-poules waren Dirk Straaijer (Hou Tafel) en Michel Behr duidelijk de sterksten in hun poule, maar wist Erik Bolding (DETO) in B2 maar net Hans Valster en Twan Ketelapper van zich af te houden en in poule B3 had Gerwin van Dalfzen (Zwartsluis) bij gelijke gamestand maar net wat meer punten dan DETO-speler Rudolf van der Linden. Beide halve finalewedstrijden leverden de nodige spanning op en werden pas in de derde game beslist in het voordeel van Behr en van Dalfzen. In de finale toonde Michel Behr zich duidelijk de sterkere van Gerwin van Dalfzen, terwijl Dirk Straaijer de derde plaats in de wacht sleepte door winst op Bolding.

In de C-klasse waren de meeste vrouwelijke deelnemers te vinden en ook de bijna 84-jarige Gerrit Snijders van DETO, die nog dapper zijn partijtje meeblaast en maar net in zijn poule op één game de eindronde  miste. Ries Verbakel was hier de grote man, die zonder gameverlies de finale bereikte en daarin Thimo Smit (Zwartsluis) in twee games terugwees. Nico Drost - speler van Staphorst en nog winnaar in 2020- was nu goed voor de derde plaats door Aart-Jan Schaap (Hou Tafel) te verslaan. Vervolgens was het tijd voor de uitreiking van de bekers in de volle kantine én voor de befaamde en inmiddels ook traditionele gebraden kippenpoten van DETO-speler Aldert Vegter.

Eindstanden:

A-klasse: 1. Gerard Bulthuis (Hou Tafel '77), 2. Rudi Timmerman (DETO), 3. Erik van der Haar (DETO), 4. Klaas Pot (Meppel). B-klasse: 1. Michel Behr (DETO), 2. Gerwin van Dalfzen (Zwartsluis), 3. Dirk Straaijer (Hou Tafel '77), 4. Erik Bolding (DETO). C-klasse: 1. Ries Verbakel (NATTC), 2. Thimo Smit (Zwartsluis), 3. Nico Drost (Staphorst), 4. Aart-Jan Schaap (Hou Tafel '77).

door edcbe6cf451b5fe3a031bf6d7facbbf83670d111 12 jan., 2023
Na de winterstop kunnen alle leden zowel recreatief als vrij trainen voor de competitie. Op 23 januari beginnen de competitie wedstrijden weer. Deze voorjaarscompetitie speelt Deto in de 1e klasse, 3e klasse, 4e klasse en 5e klasse met maar liefst 5 teams. Kom gerust op maandagavond even kijken!
door edcbe6cf451b5fe3a031bf6d7facbbf83670d111 25 dec., 2022
Klik op de onderstaande link om onze kerstgroet 2022 op youtube te bekijken.
door lid 30 jun., 2022
Tijdens de zomer ligt het tafeltennissen in De Eendracht stil.
We hervatten het spelen op maandagavond 5 september 2022 en woensdagochtend 7 september 2022
Tot dan!
door lid 29 jun., 2022
Elke woensdagavond wordt er getraind in de hal van Poelier A.C. Vegter. Kom gerust een keer kijken en/of meetrainen!
door lid 29 sep., 2018
Vanaf sept. 2018 strijden wij dus in de kleuren Zwart - Rood!
door edcbe6cf451b5fe3a031bf6d7facbbf83670d111 17 feb., 2017
TTV DETO organiseert elke woensdagmorgen van 10.00 tot 12.00 Senioren tafeltennis.
Geen verplichtingen of lidmaatschap nodig!

Deelname kosten: € 3.00

Succesvolle achtste editie Nieuwjaarstoernooi tafeltennisvereniging DETO

Eindstanden:

door edcbe6cf451b5fe3a031bf6d7facbbf83670d111 25 dec., 2022
Klik op de onderstaande link om onze kerstgroet 2022 op youtube te bekijken.
Show More